Sunday, February 19, 2012

tiada buah..... fikiran






Salam suam-suam kuku sesedap rasa.

hehehehe...nampaknya bukan senang mahu sembuh dari gejala ketandusan idea ini. puas sudah aku merenung masa depan tak kira di atas mangkuk tandas, bawah jambatan mahupun di atas udara. lalu apong taik kata org SARAWAK.

teringat kisah sahabat, tatkala serabut cinta. padahal banyak benda harus dibuat dan diteruskan. wahai sahabat, apa kau mahu risaukan sangat. hidup harus diteruskan. terokailah segala peluang dan aspek yg baek dalam hidupmu sahabat. yang penting halal di jln Allah. jangan tergesa mengejar wang dan harta segala glamour dunia sampai maruah tergadai, Allah pula murka dengan kau.

si coi sahabat baek ku penah berkata tatkala kami melepak di tepi parit ala2 tenuk dan tapir rasa stail, "hidup memang kene terus gak kedepan beb. kalu stop sini senak gua beb". sebelom itu layanlah dulu perbualan kami.... haha

si coi:weh jedi, cane ko leh idup tanpa awek slama ni?
aku: bongok, sumpah ni tak releven
si coi: ko gay?
aku: bodos nye air parit ni. ko apehal ni?
si coi: aku x penah nampak ko ngan awek pon. sume pompuan ko wat cam member je...
aku: penting sgt ke cinte weh? idup tak jalan ke takde cinte?
si coi: takdela, kite kan mude kene rase la cinte dak?
aku: hak'elah..... lek ah.... ko ingat ade ke awek nak org mcm kte ni yg blaja kat u tp suke dok berasap borak tepi parit ni?
si coi: itu engko.... aku jalan je. byk awek nak.

hahahaha..... si coi ini kalian jangan salah sangka, beliau memang tenuk yang menyakitkan jiwa dan raga. namun percayalah kata2 tenuk tersebut banyak memberi ilham buat aku dalam memotivasikan zebra, panda dan makhluk2 di zoo negara. malangnya aku jauh dari si coi kini. sob2!

posing beb!

oh! saat d kuching memang sangat berharga. lagi2 saat menyaksikan perlawanan bola di stadium! ohsemmmmmmmm! hahaha..... almaklum di kuching aku bersendirian kesepian tanpa kehadiran bakal isteriku yang berada nun jauh di sana. tidak mengapa. aku mampu lagi bersabar. aku yakin pasti ada hikmah di sebalik segala kejadian.. hanya DIA yang maha berkuasa lagi maha mengetahui, hanya Allah hu Rabbi..

kotan semangat abis, bendera terbalit sik perasan. hahaha

oh, aku dah botak! akhirnya aku langsaikan nazarku dengan mencukur kepala dan puasa 2 hari. alhamduliLLAH..... mampu juga aku langsaikan nazarku. risau tidak berkesempatan pula. hahahaha...


.
mr.305.... worldwide! yo dallehh! haha

akhir kata dari saya, jahat macamana kita sekalipun, jangan halang orang lain buat baik. hahaha

p.s.- i love you

senyumlah dan bergembiralah selagi mampu kerna senyuman kita akan buat yang lain tersenyum jua. waddup brahh!

No comments:

Post a Comment